SPECIAL | Asta înseamnă să ai fani! PAOK a făcut o demonstraţie de forţă pentru a demonstra televiziunilor că merită 8 milioane de euro din drepturile TV. 45.000 de abonaţi pe site la primul meci din sezon!

2 sep 2019 9471 afişări International
SPECIAL | Asta înseamnă să ai fani! PAOK a făcut o demonstraţie de forţă pentru a demonstra televiziunilor că merită 8 milioane de euro din drepturile TV. 45.000 de abonaţi pe site la primul meci din sezon! foto: PAOK FC

PAOK Salonic, fosta echipă a lui Răzvan Lucescu, a încheiat prematur contactul cu Europa. După ce a fost eliminată de Ajax în preliminariile Ligii, supercampioana Greciei a pierdut şi dreptul de a juca în grupele Europa League, eliminată fiind de Slovan Bratislava. Totuşi, grecii au parte de o susţinere importantă din partea fanilor, iar susţinerea îi poate ajuta pe şefii clubului să îşi asigure un contract de drepturi TV fără precedent pentru clubul din nordul Greciei.

Context. La finalul sezonului trecut, atunci când PAOK Salonic a reuşit să câştige titlul şi Cupa Greciei pentru prima dată în istorie, conducerea clubului s-a lansat în discuţii pentru renegocierea contractulu individual de drepturi TV. Precedenta înţelegere, cea cu Nova Sports, expira la finalul stagiunii, iar după o primă serie de discuţii, PAOK a lăsat să se înţeleagă faptul că semnarea contractului cu televiziunea publică ERT este o chestiune de timp, totul pentru 8 milioane de euro. Totuşi, la presiunile noului Guvern şi după ce presa din Atena a atras atenţia că suma plătită din banii publici este prea mare pentru un club precum PAOK, înţelegerea a căzut. ERT a renunţat în acel moment la PAOK, dar şi la Aris, un alt club din Salonic. 

Oferta de 4,5 milioane, considerată jignitoare

Rămasă fără banii din drepturi TV, dar şi fără un canal pe care să fanii să poată vedea jocurile, PAOK a reînceput discuţiile cu ERT după instalarea noului Guvern. Noile negocieri au eşuat rapid după ce presa din Salonic a semnalat faptul că televiziunea a oferit 4,5 milioane de euro pe an, sumă cu care PAOK nu a fost de acord. Mai mult, oferta l-a înfuriat pe rusul de la conducerea clubului, cel care a aflat că 4,5 milioane de euro a primit şi Panathinaikos, club clasat mult sub PAOK la finalul ediţiei trecute de campionat. Astfel, cu trei zile înainte de startul sezonului, şefii lui PAOK au luat o decizie care părea să aibă şanse mici de reuşită: clubul îşi va produce şi transmite meciurile pe cont propriu!

Deşi puţin ofertant, meciul din prima etapă cu Panaitolikos a fost scos la vânzare pe PAOK TV la un preţ de 5 euro şi a fost valabil atât pentru fanii din Grecia, cât şi pentru doritorii din afara ţării. ”O formă de a pune presiune pe canalele TV, dar cu şanse slabe de reuşită”, au notat jurnaliştii greci. În ciuda pesimismului, PAOK a reuşit să vândă jocul către 45.000 de suporteri, strângând astfel 225.000 de euro de pe urma unui joc fără un nivel foarte mare de interes. Prezentat ca un eveniment special, jocul cu Panaitolikos transmis de PAOK TV a fost comentat de unul dintre cei mai importanţi oameni de TV din Grecia, dar şi de către Vieirinha, idolul galeriei lui PAOK, mijlocaş accidentat şi indisponibil în acest început de sezon.

Fair play-ul financiar, menghina televiziunilor

Chiar dacă a fost considerat un succes, manifestul lui PAOK de la primul meci nu garantează succesul negocierilor care, anticipează presa, vor fi reluate în următoarele zile. Asta pentru că ERT ştie faptul că PAOK are nevoie de un contract stabil, pe minimum un an, pentru a-şi asigura exerciţiul financiar care să îi permită să treacă de criteriile Fair Play-ului financiar impuse de UEFA. Între timp, Aris Salonic a renunţat complet la discuţiile cu ERT şi a semnat cu Nova Sports, în timp ce restul cluburilor fără contracte TV şi-au negociat, la rândul lor, înţelegeri cu televiziunea publică.

Implicarea fanilor a salvat PAOK de la faliment

Demonstraţia de forţă din acest start de sezon nu este nici pe departe primul episod în care fanii lui PAOK ajută clubul într-o situaţie grea. În 2009, atunci când PAOK a fost aproape de dispariţie din pricina problemelor financiare severe, Gate 4 (peluza ultraşilor lui PAOK) a dat startul unei campanii care a revitalizat conturile. Fanii au mobilizat suporterii şi PAOK a vândut 21.100 de abonamente pentru meciurile sezonului 2009/2010. ”Banii intraţi în club atunci au fost importanţi. Şi numărul mare de abonamente a fost doar începutul. Au cumpărat produse cu însemnele clubului, fulare, şepci, tricouri. Prezenţa masivă la meciuri a facilitat şi noi contracte de sponsorizare, companiile aveau siguranţa că produsele lor sunt promovate în faţa a zeci de mii de fani la fiecare meci”, spune pentru ProSport Nikos Toskitsis, jurnalist grec care scrie despre PAOK.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.