Cocaină pentru fani

30 ian 2011 5 afişări Blog
Meciul şi recordul, asta pare să fie regula de aur la Barcelona în sezonul 2010-2011. O formulare simplă, care ascunde un demers complicat de construcţie, ascensiune şi menţinere în platou la cel mai înalt nivel. Ce se întâmplă acum la şi cu echipa lui Guardiola reprezintă expresia maximală a unei viziuni manageriale fabuloase şi a unei structuri organizaţionale, capabilă să pună în practică această viziune. În ultimii ani, catalanii nu au fost un grup închis, izolat de restul fotbalului pe care îl domină cu atâta autoritate, ci s-au comportat ca o organizaţie deschisă, sprijinită însă pe câţiva piloni esenţiali, de ţinut aproape cu orice preţ. Cei mai importanţi: Guardiola şi Messi. Pentru fanii săi, FC Barcelona are proprietăţile cocainei. A dat deja dependenţă, iar pentru păstrarea nivelului de plăcere pe care-o simt fanii cu fiecare partidă jucată trebuie să crească progresiv doza administrată: goluri multe, spectaculoase, victorii la rând, recorduri doborâte, premii adjudecate en-gros, nu doar  en-detail. Echipa trăieşte un moment de aur, cel mai potrivit pentru a deschide manualul de conducere la capitolul numit „Managementul schimbării”. Un plan secund, evident mai puţin spectaculos decât ceea ce ne oferă magicienii catalani la fiecare apariţie, dar de care depinde viitorul nu prea îndepărtat al echipei. Momentele Inter Milano post-Mourinho sunt mult prea apropiate pentru a nu atrage atenţia asupra riscurilor care pândesc orice entitate ajunsă la apogeul unui ciclu de dezvoltare. Iar Barcelona este la fel de aproape de acest punct ca şi de câştigarea unui nou titlu în Primera.
Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.