SPECIAL | Cum valorifică Bianca Andreescu victoria de la US Open 2019. Sponsorii se bat pentru semnătura ei

11 sep 2019 6080 afişări Tenis
SPECIAL | Cum valorifică Bianca Andreescu victoria de la US Open 2019. Sponsorii se bat pentru semnătura ei Bianca Andreescu pozează cu trofeul câştigat la US Open. Foto: Mike Lawrence / USTA via usopen.org
  • Victoriile în turneele de Grand Slam le asigură jucătoarelor de tenis cele mai consistente cecuri din întreg sezonul, însă, mai important, un titlu aduce, aproape automat, şi alte venituri, întrucât firme importante sunt mult mai interesate să încheie contracte de sponsorizare pentru a încerca să valorifice capitalul de imagine câştigat pe teren.

Importanta publicaţie canadiană CBC a anunţat deja că Bianca Andreescu este vânată în aceste momente de companii din ţara adoptivă a părinţilor ei, după victoria cu 6-3, 7-5 în faţa Serenei Williams, din finala US Open 2019.

3,85 milioane de dolari este valoarea premiului în bani câştigat de Bianca Andreescu la US Open 2019

Principalul argument pentru Bianca Andreescu, prima campioană a Canadei în turneele de Mare Şlem, este saltul excepţional realizat în decurs de doar 12 luni. "În urmă cu un an, ea nu exista ca jucătoare de tenis, nu conta în niciun fel. În urmă cu o lună, dacă cineva i-ar fi oferit un contract de un milion ar fi fost ceva uriaş", declară pentru CBC Cary Kaplan, preşedintele Cosmos Sports & Entertainment, firmă care o reprezintă pe Andreescu. Asta în condiţiile în care, la startul ediţiei precedente a turneului de la Flushing Meadows, Bianca Andreescu era în afara Top 200 WTA, pe locul 210, ea nereuşind să câştige nici măcar un meci în calificări la New York.

Tenisul feminin a dat câte patru câştigătoare diferite în Grand Slam-uri în ultimele trei sezoane, Angelique Kerber fiind ultima jucătoare cu două titluri stagionale, în 2016, prin victorii la Australian Open şi US Open. În aceste condiţii, sponsorii au avut de unde să aleagă. Japoneza Naomi Osaka, încoronată la US Open 2018, la doar 20 de ani, a dat cele mai semnificative tunuri financiare după primul său titlu de Grand Slam, demarând negocierile pentru trecerea de la Adidas la Nike, mutare concretizată în aprilie 2019, după ce producătorul german de echipament sportiv îi propusese un nou contract în valoare de 10 milioane de dolari. Totodată, Osaka a mai semnat contracte cu producătorul de autoturisme Nissan, firma multinaţională de îngrijire personală Shiseido, All Nippon Airways şi Procter & Gamble. O prezenţă exotică, având în spate o ţară potentă din punct de vedere financiar, Naomi Osaka a reuşit, astfel, să valorifice la maximum succesul de la New York, urmat imediat de o victorie la Australian Open.

Simona Halep şi-a adăugat în portofoliul de sponsori firma producătoare de antiperspirante şi produse de îngrijire Rexona după victoria de la Roland Garros 2018, după ce la începutul anului, după finala de la Australian Open, refuzase o altă ofertă tentantă, de la o firmă americancă prestigioasă, care îi propusese un contract în valoare de două milioane de dolari, pentru că nu a dorit să treacă peste capul Virginiei Ruzici, managerul său care se ocupă de negocieri. Firma şi-ar fi dorit să negocieze direct cu Simona şi a fost refuzată.

Citeşte şi: 'Cutremur' la nivel înalt în lumea sponsorilor: Naomi Osaka a semnat cu Nike şi primeşte mult mai mult decât Simona Halep

Cine o vrea pe Bianca Andreescu şi care sunt ţintele echipei din spatele său

În acest moment, Bianca Andreescu este o ţintă prioritară pentru lanţul de fast-food-uri canadian Tim Hortons, dar şi pentru retailer-ul Canadian Tire, care comercializează o gamă largă de produse, de la piese de maşini până la produse de decor, sport şi timp liber. În plus, lanţul Copper-Branch, cel mai mare lanţ de restaurante vegane din lume potrivit vegannews.co, este gata să îi reînnoiască înţelegerea parafată la începutul acestui an, în valoare de jumătate de milion de dolari şi scadentă în 2020. Andrew Infantino, director de marketing la Copper-Branch, anunţă probabila lansare a unui meniu Bianca Andreescu în viitorul cel mai apropiat, potrivit CBC, fără ca producătorul canadian să poată oferi însă un contract prea consistent, având în vedere specificitatea pieţei.

Reprezentanţii Biancăi Andreescu ar dori o asociere a sportivei de origine română cu o bancă - lucru pe care l-a făcut şi Simona Halep, dar şi alte firme din zona alimentară bio.

Citeşte şi: Bianca Andreescu l-a bătut pe Nadal. Anunţul făcut de organizatorii americani

Citeşte şi: "Îşi merită pe deplin renumele!" ProSport a vorbit cu tânăra jucătoare de tenis din România care va fi colegă din toamnă cu Wozniacki EXCLUSIV

Bianca Andreescu are un fan-base important. Adulată de canadieni, dar şi de români, Bianca a fost anunţată deja drept viitoarea jucătoare care va anima tribunele indiferent de ţara în care se va juca, statut de care acum se bucură Simona Halep. Şi nu doar Bianca Andreescu a atras atenţia la New York, ci şi mama sa, Maria.

În acest moment, toate ingredientele sunt prezente pentru a construi şi a creşte brandul Bianca Andreescu.

  • Bianca Andreescu a urcat, de luni, pe locul 5 în clasamentul mondial, acesta fiind totodată debutul său în Top 10 WTA.
  • În Race to Shenzhen, cusa pentru Turneul Campioanelor, Bianca Andreescu este a patra, cu 4.787 puncte, cu dou[ poziţii mai jos decât Simona Halep.
  • Bianca Andreescu a câştigat trei trofee importante în 2019: Indian Wells, Rogers Cup şi US Open, însă a ratat din cauza accidentăilor la umăr sezoanele pe zgură şi iarbă, reuşind să joace un singur meci la Roland Garros, fiind apoi nevoită să se retragă înainte de turul doi.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.