Noul MEGANE R.S TROPHY-R: un nou record pe Spa-Francorchamps

26 iul 2019 388 afişări Auto-Moto
Noul MEGANE R.S TROPHY-R: un nou record pe Spa-Francorchamps
GALERIE (3 de imagini) VEZI GALERIA

După timpul de referinţă realizat pe Nürburgring Nordschleife, MEGANE R.S. TROPHY-R stabileşte un nou record de 2’48’’338 (cu 5 secunde mai puţin faţă de recordul anterior), în categoria tracţiune faţă, pe legendarul circuit Spa-Francorchamps, ca parte a evenimentului R.S. Days. În mod excepţional, recordul a fost transmis în direct pe reţelele sociale ale Renault Sport, la deschiderea celei de-a 5-a etape de Formula Renault Eurocup.

Renault MEGANE RS TROPHY-R este o nouă versiune a unui model iconic lansat acum 15 ani, care, asemenea predecesorilor săi, a stabilit recorduri de circuit în categoria modelelor de serie cu tracţiune faţă, perpetuând pasiunea şi performanţa celor de la Renault Sport.

Modelul este echipat cu motorul de 300 CP, disponibil şi pe Megane RS Trophy, însă îşi datorează câştigul de performanţădiminuării de masă (până la 130 kg), aerodinamicii îmbunătăţite şi evoluţiei şasiului, care oferă acum mai multă stabilitate.

Renault MEGANE R.S. TROPHY-R va fi lansat înainte de sfârşitul anului 2019, sub forma unei serii limitate de 500 de exemplare.

Patrice RATTI, Renault Sport Cars General Manager:

« Noul MÉGANE R.S. TROPHY-R obţine un nou record în categoria sa, de data aceasta pe Spa-Francorchamps, unul dintre cele mai exigente circuite din lume. O performanţă cu atât mai frumoasă cu cât este realizată în faţa unei comunităţi de fani ai mărcii, în contextul evenimentul R.S. Days. Performanţa, apropierea dintre pilot şi fani, împărtăşirea informaţiilor şi a pasiunii: aceasta este mentalitatea care permite dezvoltarea maşinilor noastre şi asigură relaţia specială pe care o avem cu fanii din comunitate. »

Păstrând tradiţia Renault Sport, această nouă generaţie de MEGANE RS TROPHY-R nu îşi datorează performanţa doar puterii motorului, deoarece acesta este identic cu cel de pe Megane RS Trophy, lansat la începutul anului 2019. MEGANE RS TROPHY-R a fost dezvoltat ca o maşină de curse într-un timp foarte scurt, de către o echipă dedicată, concentrându-se pe trei axe: diminuare maximă de masă (până la 130 kg faţă Megane RS Trophy fără opţionale), aerodinamică regândită şi o dezvoltare accentuată a celor două punţi.

Continuând performanţa stabilită cu recordul pe Nürburgring, pasiunea celor de la Renault Sport i-a condus spre un nou rezultat de referinţă pe circuitul Spa-Francorchamps, oferind un moment remarcabil în timpul prestigioasei curse de 24 de ore de la Spa. Noul MEGANE R.S. TROPHY-R a stabilit un nou record oficial absolut pe circuitul belgian, în categoria modelelor compacte de serie, în timpul evenimentului R.S. Days, care a avut loc 24 iulie 2019 la 11:55.

La volanul lui MEGANE R.S.TROPHY-R, Laurent Hurgon, pilotul care deţine deja mai multe recorduri cu generaţiile anterioare ale modelului pe circuitul de la Nürburgring: "Sunt încă o dată foarte mândru şi încântat. Spa-Francorchamps este unul dintre circuitele europene cele mai apreciate de piloţi. Este foarte rapid şi complex, iar maşina este perfectă pentru această configuraţie. Lucrările efectuate asupra echilibrului aerodinamic sunt puse în valoare, iar senzaţiile din Raidillon, Pouhon şi Blanchimont sunt cu adevărat excelente. Este o plăcere să conduci!”

Pe lângă fanii prezenţi pe circuit, recordul a fost urmărit în direct pe reţelele sociale de întreaga comunitate Renault Sport. O iniţiativă remarcabilă şi practic fără precedent în întreaga industrie.

Evenimentul R.S. Days a fost organizat simultan cu testelor private de Formula Renault Eurocup pe "Toboggan des Ardennes", aşa cum este numit, unul dintre cele mai frumoase circuite din lume care oferă o serie de curbe celebre, cum ar fi Raidillon în Eau Rouge. A fost ocazia de a descoperi sau redescoperi modelele Renault Sport, precum şi de a avea întâlniri exclusive cu experţi şi piloţi din diferite campionate. Acest eveniment dedicat clienţilor, care completează perfect week-end-ul de cursă, reprezintă transpunerea ideală a principiul "from track to road". Între cele două sesiuni de testare, proprietarii modelelor R.S. au reuşit să conducă maşinile pe circuit şi să-l întâlnească pe Laurent Hurgon, care este întotdeauna fericit să-şi împărtăşească pasiunea cu fanii. În completarea experienţei, Renault Sport a creat pentru vânzare o linie textilă distinctivă TROPHY-R, disponibilă şi pe site-ul www.renaultsport.com.

Povestea dintre Megane R.S. şi recordurile obţinute se desfăşoară de mai bine de 10 ani, în special pe circuitul Nürburgring. Aceasta a început în 2008 cu o primă înregistrare în categoria standard de tracţiune: Megane R.S. R26.R, realizând turul în 8'17’’. Un timp care va fi doborât 3 ani mai târziu, în 2011, de către cea de-a doua generaţie a versiunii Megane R.S. Trophy, condusă de pilotul Laurent Hurgon (8'07''97). În 2014, pentru prima dată, este depăşit recordul cu un timp sub 8 minute (7'54''36) cu versiunea Trophy-R a Megane III RS. Acelaşi pilot a fost cel care a condus ultima generaţie de MEGANE RS TROPHY-R pentru a seta acest nou rezultat de referinţă de 07'40''100 pe un tur de 20.600 km pe Nordschleife (07'45''389 pe turul oficial de 20.832 km), într-o cursă record, unde fiecare secundă a devenit mult mai greu de câştigat.

MEGANE R.S. TROPHY-R R va fi lansat înainte de sfârşitul anului 2019, sub forma unei serii limitate de 500 de exemplare.

Daniel Ricciardo şi Nico Hulkenberg, piloţi ai echipei Renault F1, au fost la volanul MEGANE R.S. TROPHY-R la prima sa apariţie publică pe 24 mai 2019, înainte de Grand Prix-ul de Formula 1™ de la Monaco.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.